2009-11-20

Duka inför julen



Nu när julen börjar närma sig med stora steg så bjuder många inredningstidningar på julinspiration. Jag tycker att det senaste numret av brittiska Living Etc visar många roliga och kreativa tips hur du kan dekorera och framförallt duka inför julen.

Jag tycker att det glittriga rådjuret är ett roligt och lite kitschigt alternativ till bordsplacering. Jag är svag för dessa små söta rådjur som allt oftare förekommer i olika inredningssammanhang. På Panduro hobby finns julgranskulor i glas som man själv kan dekorera och placera ett litet namnkort på. Vem säger att kulorna endast måste hänga i julgranen?



Foto: Living Etc, Panduro hobby

7 kommentarer:

  1. Kan tänka mig kulorna helt "naturella" också faktiskt...kanske med ett litet rött band knutet lite slarvigt, ingen rosett nödvändigtvis. Kul att planera inför jul tycker jag! Lätt bara att det blir mer planering än verklig action bara ;)

    K R A M // T i n a

    SvaraRadera
  2. Jag blev också förtjust i rådjuret :)
    Tack för tidningstipset med förresten.

    Kram & trevlig helg!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  3. Rådjuret är jättefint, man är inte så van vid att förknitta det med jul, men det funkar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Jag är förtjust i att pyssla med glitter, tyvärr brukar det pysslet dock sluta med att det ser ut som om någon på dagis gjort det... ;-)

    SvaraRadera
  5. Åh, så gulligt rådjur! Jättesött!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Det tror jag absolut! Fast jag lär nog ha en diskmaskin också, det är nog den bästa investeringen vi har gjort här hemma! :)
    Fast det är väl alltid trevligt att kunna se ut!

    Kul med en plexi-ren! Fast här hade det passat bättre i en annan färg..

    SvaraRadera
  7. Nu närmar sig advent och jul! Det är härligt med alla tips man får i tidningar och på alla fina bloggar...
    Sött rådjur - även om det inte var min favorit, jag gillade den färgiga renarna bättre...
    Kramen.

    SvaraRadera